Dag 4 (25-06-2012) - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Arjan Baron - WaarBenJij.nu Dag 4 (25-06-2012) - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Arjan Baron - WaarBenJij.nu

Dag 4 (25-06-2012)

Door: dedrieverdwaaldemusketiers

Blijf op de hoogte en volg Arjan

25 Juni 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Onze eerste echte stage dag in Zuid-Afrika. We hebben ons voorgesteld aan TLC Outreach, en hebben echt bizarre dingen gezien. Het is echt ongelooflijk wat deze kinderen meemaken en hoeveel moeite deze mensen doen om de kinderen op het rechte pad te houden. We hebben de kinderen ook gesproken en hebben ons verteld dat zijn vrijwillig naar TLC zijn gegaan en gesmeekt hebben of de beheerder van TLC hun wilt helpen. Dit zijn de moeilijkste kinderen van Kaapstad, kinderen beginnen al op jonge leeftijd (5 jaar oud) met het roken van tick. Dit is een combinatie van:Cocaine speed en marihuana. De kinderen krijgen hier de mogelijkheid om het normale leven op te pakken door zich elke maandag tot en met Vrijdag te melden bij TLC(soort clubhuis.) Zaterdag moeten ze zichzelf zien te onderhouden en Zondag MOETEN ze naar de kerk. De kinderen krijgen 3 waarschuwingen. Als ze zich dus 3 keer niet melden of op een Zaterdag drugs of alcohol gebruiken mogen ze niet meer komen en worden ze ook echt niet meer geholpen. Het gaat echt op een ongelooflijk bizarre manier. De kinderen krijgen drugs aangeboden van dealers die op die manier geld verdienen en klanten werven. Soms gaat het hier al om kinderen van 5 jaar oud.

Gelukkig zijn er organisaties zoals TLC die proberen vertrouwen te winnen bij deze kinderen. Wij gaan vijf weken lang met deze kinderen werken en begeleiden in sportactiviteiten. We willen de kinderen bij brengen waarom sport en een goede voeding belangrijk is om een gezond leven te creëren. We hopen een band met deze kinderen te krijgen en te praten over de gebeurtenissen en ervaringen die zij hebben mee gemaakt zodat zij hier beter mee leren om te gaan. Vanaf morgen hebben wij 5 weken lang 7 kinderen onder onze begeleiding. We gaan elke ochtend om 10 uur beginnen met deze kinderen en starten met 2 uur lang fitnessen. De kinderen vinden het prachtig dat wij hier zijn en kijken erg tegen ons op. Wij hebben alleen maar respect en waardering hoe zij zichzelf nog proberen overeind te houden. Daarbij heeft de organisatie ook nog 7 townships onder “controle” waar wij sport evenementen gaan geven. Maar dat is heel algemeen en die kinderen krijgen geen persoonlijke begeleiding. Dat is puur om ze bezig te houden en voor afleiding te zorgen. Er zijn maar een paar die echt diep in de problemen zitten en geholpen WILLEN worden.(Er zijn natuurlijk heel veel kinderen en mensen die echt diep in de problemen zitten maar niet iedereen wil geholpen worden.)
Wij hopen de komende 5 weken veel te eigen kennis over te brengen op deze kinderen. Op die manier zullen hun dat ook bij ons doen.
Het zullen 5 zeer leerzame weken worden voor ons beide.

(P.S.) Arjan is veilig geland en komt Vrijdag avond weer terug in ons kamp.

• 26 Juni 2012 - 05:30

Nancy Bergen:

Bedankt voor jullie verslag, goed om zo te volgen waar jullie zo'n beetje mee bezig zijn.
    Veel succes! Groeten.

• 26 Juni 2012 - 11:03

Nel Baron:

mooi verslag..jongens ..veel succes verder ..zo zijn wij er toch een beetje bij via jullie TOP

• 27 Juni 2012 - 09:08

Marc:

Klinkt goed mannen veel plezier nog !