Dag 6 (27-06-2012) - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Arjan Baron - WaarBenJij.nu Dag 6 (27-06-2012) - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Arjan Baron - WaarBenJij.nu

Dag 6 (27-06-2012)

Door: dedrieverdwaaldemusketiers

Blijf op de hoogte en volg Arjan

27 Juni 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vandaag zijn we weer begonnen met een stukje theorie over de spieren. Daarna zijn we naar een groot voetbal veld gegaan en hebben daar een bootcamp gegeven. De jongens waren helemaal kapot aan het einde van de bootcamp en vonden het echt te gek. Zoiets hebben ze nog nooit gedaan en vonden het nu al jammer dat we over 5 weken al weer weg moesten. Nadat we de zware work-out hebben gegeven zijn we weer terug gegaan naar hun “thuis”. Daar zijn de meeste jongens half inslaap vallend gaan eten en films kijken, en nu komt het meest interessante dat ik ooit gezien heb in mijn leven. We zijn een settlement in gegaan(Nog erger dan een township) daar waren 3 stukjes grond met “huizen” naja een paar stenen tegen elkaar aan gezet en een houten muur en daar wonen ze in. Ze hebben midden in de 3 stukjes grond waar “huizen” staan één waterpomp voor alle families.
Wij zijn daar naar een open grasveld gelopen en gaan voetballen. De kinderen kwamen zich vanzelf aansluiten en zijn mee gaan doen. Nadat we zo’n grote groep hadden is Jordy gaan voetballen met de oudere jongens 14+ en is Brian speelse spelletjes gaan spelen met de jongere kinderen. Met de meiden soort handbal spel en met de jongens gaan voetballen. Dit was echt een belevenis en hier gaan we dus de komende 5 weken elke middag heen(wel naar verschillende buurten.)
Nu een theorie les voor morgen uitwerken en een soort van “bootcamp”.

• 28 Juni 2012 - 07:14

Nel Baron:

geweldig verslag jongens ..ben blij dat we zo goed opde hoogte worden gehouden..

• 28 Juni 2012 - 09:47

Opper-musketier:

Mooi mannen, zie jullie vrijdag :D

Groetjes Arjan

• 01 Juli 2012 - 16:42

Jennifer:

Wat onwijs gaaf jongens! Keep on the good work. Trots op jullie ;)